Арт-терапія у роботі з дітьми та дорослими. Навчальна терапевтична програма

Інститут Вищої Психології та Тілесних Терапій
Запрошує на навчальну програму: Арт-терапія у роботі з дітьми та дорослими. Навчальна терапевтична програма.
У 2022-2023 рр. група буде навчатись у комбінованому форматі – очно (Київ) + онлайн підключення
Арт-терапія – це напрям у психотерапії та психологічної корекції, заснований на застосуванні мистецтва та творчості. Арт-терапія сьогодні є однією з найбільш популярних галузей практичної психології та допомагає у вирішенні великого кола психологічних проблем.
Методи арт-терапії показані людям будь-якого віку, сприяють розвитку творчості, спонтанності, емоційної виразності, позитивної Я-концепції.
Унікальність та переваги нашого курсу:
— Охоплює та ознайомлює з найширшим спектром усіх видів арт-терапії. Їх особливостями, можливостями застосування та комбінування.
— Дає не лише набір методик, а й принципи їхньої роботи. Також специфіку психотерапевтичної роботи з клієнтом. Ви будете розуміти, як використовувати ваші навички та застосовувати спільно з іншими видами психотерапії.
— Викладаються особливості роботи з дітьми та дорослими, індивідуально та у групі.
— Навчання проводиться у закритій терапевтичній групі – це означає, що всі методики та вправи ви відпрацьовуєте на собі та окрім знань отримуєте терапевтичний ефект у безпечних комфортних умовах групової динаміки.
— За підсумками навчання ви обов’язково здаєте проектну роботу, що дає змогу структурувати свої знання та провести власні дослідження
Цей курс призначений для:
- Випускників та студентів профільних спеціальностей
- Психологів та психотерапевтів
- Дитячих психіатрів
- Викладачів, нянь, вожатих, керівників арт-гуртків
- Соціальних працівників
- Батьків
- Художників та митців, які застосовують у роботі основи психології

Ведуча (автор) програми – Олена Божор
Сімейний та дитячий психотерапевт, арт-терапевт, EMDR терапевт, автор та викладач навчально-терапевтичної програми з арт-терапії, тренер з звуко-резонансної терапії, автор терапевтичних казок для дітей та дорослих.
Засновниця БФ “ЗЦІЛЕНІ ДІТИ – МАЙБУТНЄ УКРАЇНИ”
EMDR супервізорка, травматерапевтка,
сімейна та дитяча психотерапевтка.
Член Співдружності психотерапевтів України, Батьківської співдружності, співробітник благодійного фонду “Надія по всьому світу” (Канада), тренер проекту “Діти та війна” (Великобританія, Норвегія).
Розклад на 2022-2023 рр.
1 модуль: 24-25 вересня 2022 р.
2 модуль: 15-16 жовтня 2022 р.
3 модуль: 19-20 листопада 2022 р.
4 модуль: 10-11 грудня 2022 р.
5 модуль: 28-29 січня 2023 р.
6 модуль: 18-19 лютого 2023 р.
7 модуль: 11-12 березня 2023 р.
8 модуль: 22-23 квітня 2023 р.
9 модуль: 13-14 травня 2023 р.
ПРОГРАМА
МОДУЛЬ 1
1. Вступ до курсу арт-терапії.
2. Код психотерапії. Що потрібно знати майбутньому арт-терапевту, перш ніж почати використовувати методики та техніку арт-терапії.
3. Схема «Матриця розширення свідомості»: розвиток людини від народження і до теперішнього моменту
– Вплив сім’ї та стилю виховання на сприйняття реальності
4. Нейрофізіологія. Схема «Травматичний досвід та психосоматика»
5. Види арттерапії.
– ізотерапія – кольоротерапія – бібліотерапія – казкотерапія – музикотерапія – піскова терапія – маскотерапія – ліплення – танцювальнорухова терапія – тілесно-орієнтована терапія в арт-терапії – фототерапія – тканинна терапія – метафоричні асоціативні карти (МАК) – мандалотерапія – драматерапія – кінотерапія
6. Організація арттерапевтичного простору. Кабінет арт-терапевта.
Види кабінетів арт-терапії:
– арт-терапевтична студія
– кабінет для пісочної терапії
– особливості кабінету, де використовуються всі або кілька видів арт-терапії (змішаний)
7. Як і з чого розпочати психотерапію.
8. Перша зустріч із клієнтом. Побудова терапевтичних взаємин.
9. Поняття «стабілізація» (слайди). Техніка стабілізації клієнта.
10. Збір анамнезу. Складання карти травм.
11. Психодіагностика в арт-терапії.
12. Модальності методики “Автопортрет”.
13. Методика малюнкових тестів Сільвера у психодіагностиці дитини.
14. Інструменти психокорекції у арт-терапії.
МОДУЛЬ 2
1. Арт-терапія у роботі з дітьми.
2. Вікові особливості у арт-терапії.
3. Взаємодія арт-терапевта із батьками дитини. Особливості роботи на арт-терапевтичній сесії у присутності батька.
3. Особливості індивідуальної роботи у дитячій арт-терапії.
4. Особливості роботи в парі в арт-терапії (дитина-батько, дитина-дитина).
5. Особливості групової роботи у дитячій арт-терапії.
6. Терапія художньою творчістю (ізотерапія). Основні методики та модальності.
7. Структура малюнка в арттерапії (особливості інтерпретації).
8. Розвиток емоційного інтелекту у дитячій арт-терапії. Структура та послідовність занять з дитиною.
МОДУЛЬ 3
1. Кольоротерапія. Інтерпретація кольору за Дж. Келлог. Система річного циклу. Алхімічна система інтерпретації кольорів. Методики кольоротерапії.
2. Музикотерапія. Використання готових творів у музикотерапії. Створення власних музичних образів.
3. Танцювально-рухова терапія.
4. Тканинна терапія.
5. Мультимодальний підхід у арт-терапії. Поєднання кольоротерапії з музичною та танце-руховою терапією. Методика “Робота зі стихіями”.
МОДУЛЬ 4
1. Бібліотерапія (терапія літературною творчістю). Створення літературно-художнього тексту з урахуванням малюнка. Тематичний підхід у бібліотерапії. Методика «Життєвий сценарій» або «Історія на дотик».
2. Робота з готовими текстами (казками, притчами, метафорами тощо). Методика «Улюблена казка».
3. Наративний підхід у бібліотерапії.
4. Казкотерапія. Методологія написання терапевтичної казки (покрокова інструкція з прикладу з практики). Психокорекція за допомогою дописування казки дитини.
5. Сімейна казкотерапія разом із драматерапією. Методика “Казка для всієї родини” або “Давайте напишемо нашу сімейну казку…”.
6. Метафоричні асоціативні карти у дитячій арт-терапії.
МОДУЛЬ 5
1. Арт-терапія травми. Методи роботи.
2. Робота з архетипами у арт-терапії. Архетипи «ВНУТРІШНЯ ДИТИНА», «БАТЬКО-МАТИ», «ЧОЛОВІК-ЖІНКА», «ВНУТРІШНІЙ МУДРЕЦЬ» та ін.
3. Маскотерапія.
МОДУЛЬ 6
1. Ускладнення в ході дитячої арттерапії та їх попередження.
2. Фототерапія. Основні методи роботи. Техніки та методики.
3. Ліплення. Основні методи роботи. Техніки та методики.
4. Тілесно-орієнтована арт-терапія. Методика «Створення себе» (малюнок на повний зріст). Бодіарт.
МОДУЛЬ 7
1. Структура групового заняття з арт-терапії. Вікові особливості.
2. Метаінтегрований мультимодальний підхід у арт-терапії.
3. Мандалотерапія. Основні техніки та методики.
4. Маскотерапія.
МОДУЛЬ 8
1. Пісочна терапія. Теорія пісочної терапії. Організація простору для пісочної терапії.
2. Казкотерапія разом із пісочної терапією. Методика «Казка у пісочниці».
3. Наративний підхід у поєднанні з пісковою терапією. Методика «Діалог із внутрішньою дитиною».
4. Сімейна пісочна терапія. Методика Конструктивний конфлікт.
5. Тактильна чутливість. Методика «Зцілювальні дотики».
6. Кінотерапія.
МОДУЛЬ 9
Практика. Захист проектів. Практичні питання.
Вручення сертифікатів та свідоцтв.
____________________________________________
Після закінчення навчання ви отримуєте:
сертифікат від ІВПтаТТ двома мовами
свідоцтво про підвищення кваліфікації
Попередня реєстрація та передоплата обов’язкові!
Регламент: Кожен модуль 2 дні — сб та нд, з 10 до 18 за Київським часом.
Online – на платформі Zoom.
Очно в нашому інституті – Київ, вул. Смоленська 31/33
Вартість одного модуля: 2300 грн (Онлайн), 2800 грн (Очно)
Контактна інформація:
(063) 659-80-91
(050) 221-24-56